Техніка розташування освітлення у супермаркетах

Освітлення

 

Торгівельні супермаркети складаються з безлічі приміщень, прилавків, кас, вітрин. Тут продають продукти харчування, засоби гігієни, алкогольні напої та господарські товари. Щоб вигідно уявити товар, позитивно впливати на зір покупців та продавців до освітлення висувають особливі вимоги. Це важливий елемент мерчендайзингу, який покращує продаж та залучає нових клієнтів.

Основні норми

Супермаркетом та гіпермаркетом вважають стандартний магазин. Його торгова площа має бути вищою за 400 м2≥. Вимога регулюється ДСТУ Р 51303-2013. Висвітлення має відповідати СП 52.13330.2016. Стандарт освітленості вимірюється у люксах (лк). Нестача світла погіршує загальний стан людини. Покупці не можуть зосередитись, швидко втомлюються і можуть вийти, не купивши нічого.

Правильне розташування освітлювальних приладів допомагає:

  • поліпшити дохід;
  • збільшити надходження нових клієнтів;
  • звернути увагу на спеціальні товари;
  • зробити продукти середньої цінової категорії більш привабливими;
  • зберегти природні фарби деяких товарів.

Для організації освітлення використовують лінійні світильники. Прилади рівномірно розподіляють світло, не дратують очі та виглядають привабливо.

Інженери та дизайнери рекомендують наступні рішення:

  • завжди має бути запас світла (30-40%);
  • товар слід розташовувати вздовж лінії освітлювачів;
  • на касах приділяють особливу увагу світловому потоку, щоб співробітники могли також комфортно працювати;
  • 85 Ra – це оптимальна передача кольору для овочів;
  • зони в торговому центрі краще розділити різними освітлювачами.

Точкове освітлення

Після вирішення основних завдань слід приділити увагу окремим зонам. Наприклад, акційні товари або нове завезення. Грамотне розташування освітлювачів допоможе легко привернути увагу. Для цього використовують прожектори. Якщо використовувати шинопровід, освітлення стане більш гнучким та мобільним.

Слід враховувати той факт, що акцентне світло має бути вищим на 50%, ніж стандартне. Холодних відтінків також слід уникати.

Краще використовувати теплі види (до 3000 К). Вони асоціюються з літом, сонцем та домашнім теплом. Освітлення добре виглядає у дитячих відділах або на полицях із хлібною продукцією, ковбасами.

Холодне (5000-5600 К) світло краще використовувати для побутової чи комп'ютерної техніки. Він асоціюється із зимою і змушує людей на автоматі пересуватися швидше (щоб зігрітися). Підходить для супермаркетів із великим потоком відвідувачів.

Нейтрально-білий (4000-5000 К) не спотворює колір товару. Тому його використовують у відділах із фруктами, тканинами, косметикою, фарбою. Тобто там, де треба не порушувати природного відтінку.

Касова зона

Деякі території у супермаркеті вимагають підвищеного освітлення. У касових зонах значення має бути нижче 300-500 лк. Однак для більшого комфорту використовують 1000-2000 лк. Оскільки продавцям треба добре бачити купюри, розрізняти монети різного номіналу, розрізняти фальшиві банкноти. Покупцям треба помічати місця, куди підійти, де складувати товар та розрізняти шрифт на чеку.

Рекомендації щодо покращення освітлення на касі:

  • лампи, що виходять на вулицю, не повинні засліплювати перехожих та водіїв;
  • за наявності темних товарів слід збільшувати світло на один рівень;
  • для світлих поверхонь треба ступінь освітленості знижувати на один пункт;
  • акцентує світло має бути вище 20% від площі вітрини.

Для цього використовують лінійні або підвісні освітлювачі з антивідблисковими ґратами (або мікропризматичною оптикою). Показник дискомфорту UGR не повинен перевищувати 19 балів.

Освітлення вітрин

Зведення правил для вітрин докладно описано в пункті 7.5.7 СП 52.13330.2016. Для виділення товару використовують свою температуру та передачу кольору. Невеликі хитрощі допоможуть візуально покращити якість, соковитість та зовнішній вигляд.

Рекомендації з висвітлення вітрин:

  • для м'яса використовують спеціальні світлофільтри, які прибирають зелену та синю частину спектра;
  • для сиру та випічки використовують колірну температуру 2700 К у тандемі з відбивачем gold/champagne reflector (жовтий відтінок стає більш насиченим та соковитим);
  • овочі та фрукти акцентують середнім та вузьким пучком світла.

Для вивісок існує дещо інша система. Для банерів вистачає 800 лк, щоб привернути до себе увагу. На вході допускається 1500-2000 лк із колірною температурою 3000-4000 лк.

Де придбати освітлювальні прилади для торгових центрів

Торгівельне освітлення має безліч нюансів. Його краще організовувати за спеціальним проектом. Для цього наймають спеціалістів, які враховують схеми розташування вітрин, касові зони, банери та вивіски. Грамотно підібране освітлення – запорука успішної торгівлі.

 

Інтернет-магазин Електромаркет допоможе вибрати відповідні прилади для залів, вітрин та банерів. У каталозі є великий вибір товару на будь-який смак. Крім освітлювачів, магазин може запропонувати проводку, вимикачі, стабілізатори та інші електричні прилади.

 
Професійна
Професійна
консультація та допомога експерта
читати докладніше
Зручна та швидка
Зручна та швидка
доставка
читати докладніше
Офіційний
Офіційний
представник в Україні. 100% гарантія якості
читати докладніше
Повернення
Повернення
або обмін протягом 14 днів
читати докладніше
Якісне
Якісне
гарантійне обслуговування
читати докладніше